منبع: خبرگذاري ايواره
ساده سازي فرآيند فروش با پلتفرم حرفه اي owj.io
ساده سازي فرآيند فروش با پلتفرم حرفه اي owj.io https://evarah.ir/2021/01/ساده-سازي-فرآيند-فروش-با-پلتفرم-حرفه-اي/ ايواره Sun, 17 Jan 2021 07:38:15 0000 عمومي https://evarah.ir/?p=4893
منبع: خبرگذاري ايواره
ساده سازي فرآيند فروش با پلتفرم حرفه اي owj.io
اغلب وقتي افراد به نرم افزار CRM (مديريت ارتباط با مشتري) owj.io اشاره ميكنند، منظورشان نرم افزاري است كه آنها را قادر ميسازد تا روابط خود را با مشتريان بهبود بخشند.
اما نقش و كاربرد سامانه مديريت CRM، بسته به اينكه در كدام بخش به كار برده ميشود، متفاوت است. مثلاً تيم پشتيباني ممكن است از نرم افزار CRM براي مديريت درخواستهاي (تيكت ها) مشتريان استفاده كند، در حالي كه تيمهاي بازاريابي از آن به عنوان ابزاري براي تحليل نحوه پاسخگويي مخاطبان به كمپين هاي آنلاين نگاه كنند.
اما وقتي نوبت به تيم فروش ميرسد، از نرم افزار CRM براي ساده سازي مديريت قيف فروش استفاده ميشود. با استفاده از ابزار CRM فروش، ميتوانيد در يك پايگاه داده مركزي همه اطلاعات مشتريان را ذخيره كنيد و فروش بيشتري داشته باشيد.
ساده سازي فرآيند فروش
CRM فروش ابزاري براي مديريت تمام نقاط تماس با فرصتهاي احتمالي يا مشتريان در تمامي مراحل فروش است. اين نقطه تماس ميتواند هرگونه تعامل (مستقيم يا غيرمستقيم) بين فروشندگان و سرنخهاي فروش باشد. اين ابزار، ضمن رديابي ارتباطات با مشتريان احتمالي، به طور خودكار دادههاي آن ها را سازماندهي ميكند و يادآوري هايي را براي پيگيري و موارد ديگر ارسال مينمايد.
اساساً، CRM فروش فرآيند پرورش سرنخ ها را ساده ميكند. چون وظايف اداري و سازماندهي دادهها به صورت خودكار انجام ميشوند ميتوانيد زمان كمتري را براي ورود اطلاعات صرف كنيد و تمركز خود را بر ايجاد روابط مؤثر با مشتريان احتمالي قرار دهيد.
متمركز كردن فعاليت هاي فروش
نمايندگان فروش روزهاي خود را با انجام فعاليت هاي متفاوت، از تحقيق بازار و تماسهاي سرد تا مديريت معاملات و فروش ميداني، سپري ميكنند. از طرفي مديران به نظارت بر عملكرد نيروهاي فروش، و رهبري تيم خود مشغول هستند. بدون يك سيستم متمركز براي مديريت همه اين عمليات روزمره، روند انجام كارها مي توانند به سرعت در سازمان شما ناكارآمد شوند.
CRM فروش به عنوان يك راه حل مؤثر براي مديريت گردش كار روزانه طراحي شده است. اين نرم افزار ميتواند با ابزارهاي موجود و كانالهاي ارتباطي شما ادغام شود و مديريت همه وظايف شما را از يك بستر واحد، آسان كند.
تمركز داده ها، منبع واحدي از اطلاعات قابل اعتماد را در سازمان شما ايجاد ميكند. نمايندگان فروش به راحتي مي توانند دقيق ترين و به روز ترين اطلاعات مورد نياز براي پيگيري صحيح فرصتها يا بستن معاملات فروش را پيدا كنند. همچنين مي توانند در همه كانالهاي ارتباطي مانند ايميل، تلفن يا جعبه گفتگوي وبسايت با سرنخ ها ارتباط بگيرند، بدون اينكه بين برنامهها يا تبهاي مرورگر جابجا شوند.
اطمينان از صحت اطلاعات مشتريان
ورود دستي اطلاعات مستعد خطاي انساني است. فرضاً يك نماينده فروش بايد اطلاعات تماس يك سرنخ را ثبت كند، او ممكن است به طور تصادفي دادههاي نادرست را وارد كند يا به راحتي فراموش كند كه اطلاعات تماس سرنخ را ثبت نمايد.
CRM فروش با ثبت خودكار هر اقدامي كه يك نماينده فروش در برنامه انجام ميدهد، مانند شروع تماس يا ارسال ايميل پيگيري، اين خطاها را به حداقل ميرساند.
CRM هاي فروش، مجهز به ابزار غني سازي داده هستند. اين ابزارها از پايگاه داده آنلاين براي جمع آوري خودكار اطلاعات دقيق در پرونده سرنخ استفاده ميكنند. اين نه تنها احتمال ثبت دادههاي نادرست را كاهش ميدهد، بلكه باعث صرفه جويي در زمان صرف شده براي تحقيق در مورد سرنخ ها نيز خواهد شد.
شناسايي نقاط ضعف در روند فروش
براي شركتهايي كه ازCRM فروش استفاده نميكنند، تجزيه و تحليل مسائل مربوط به عملكرد، مي تواند تبديل به چالش واقعي شود. آنها بايد مقادير زيادي از داده ها را در صفحات اكسل جمع آوري كنند و با فرمول هاي آن درگير شوند تا همه چيز را درك كنند.
زيبايي كار CRM فروش اين است كه تجزيه و تحليل داده ها را براي شما انجام ميدهد. اطلاعات مشتري به طور خودكار در گزارشهاي هوشمند بي درنگ جمع آوري ميشود تا اطلاعاتي راجع به نحوه عملكرد بخش فروش شما به طور كلي ارائه دهد.
اين گزارشات را ميتوان بر اساس مراحل قيف فروش، نوع فعاليت فروش، عملكرد فردي فروشندگان و موارد ديگر سفارشيسازي و فيلتر كرد. اين كه چقدر بخواهيد در اين گزارشات جزئي بشويد به خودتان بستگي دارد، اما يك چيز قطعي است: اگر در روند فروش شما نقاط ضعفي وجود داشته باشد يا عملكرد هر يك از فروشندگان ضعيف باشد، CRM فروش شما آنها را پيدا مي كند.
نتيجه گيري
با CRM فروش چرخه فروش خود را كوتاه كنيد
ايجاد يك پايگاه مشتري وفادار تنها با شكل دهي ارتباطات مؤثر ممكن ميشود. CRM فروش، كارهاي اداري و تجزيه و تحليل دادههايي را كه معمولاً يك فروشنده به طور دستي انجام ميدهد، خودكارسازي ميكند و بنابراين آنها زمان بيشتري براي ارتباط با سرنخ ها دارند. روابط معني دار را ميتوان در مدت زمان كمتري، و با فرصتهاي فروش بيشتري ايجاد كرد. و در نهايت فروشندگان مي توانند سرنخ ها را در قيف فروش خود با سرعت بيشتري حركت دهند.
منبع: خبرگذاري ايواره
ساده سازي فرآيند فروش با پلتفرم حرفه اي owj.io