سرمايه‌گذار در راه خانه پدري جلال

بهترين اخبار و اطلاعات جامع لوازم خانگي را در اينجا بيابيد

سرمايه‌گذار در راه خانه پدري جلال

۲۶ بازديد

سرانجام ، در آخرين فراخوان عمومي صندوق رنسانس ، خانه پدري جلال آل احمد استفاده از “فرهنگي ، هنري و آييني” را تصديق كرد و سرمايه گذار وي قول داد كه با تحقيقات تاريخي احياي خانه پدري جلال را انجام دهد ، ايجاد زمينه ها و شخصيت هاي برجسته ، از جمله حاج سيد احمد …

منبع: خبرگذاري ايواره
سرمايه‌گذار در راه خانه پدري جلال

سرمايه‌گذار در راه خانه پدري جلال https://evarah.ir/2021/01/سرمايه‌گذار-در-راه-خانه-پدري-جلال/ ايواره Tue, 19 Jan 2021 16:15:05 0000 فرهنگ و هنر https://evarah.ir/2021/01/سرمايه‌گذار-در-راه-خانه-پدري-جلال/

سرانجام ، در آخرين فراخوان عمومي صندوق رنسانس ، خانه پدري جلال آل احمد استفاده از “فرهنگي ، هنري و آييني” را تصديق كرد و سرمايه گذار وي قول داد كه با تحقيقات تاريخي احياي خانه پدري جلال را انجام دهد ، ايجاد زمينه ها و شخصيت هاي برجسته ، از جمله حاج سيد احمد …

منبع: خبرگذاري ايواره
سرمايه‌گذار در راه خانه پدري جلال

سرانجام ، در آخرين فراخوان عمومي صندوق رنسانس ، خانه پدري جلال آل احمد استفاده از “فرهنگي ، هنري و آييني” را تصديق كرد و سرمايه گذار وي قول داد كه با تحقيقات تاريخي احياي خانه پدري جلال را انجام دهد ، ايجاد زمينه ها و شخصيت هاي برجسته ، از جمله حاج سيد احمد طالقاني. ” “جلال آل احمد و شمس آل احمد را به جهانيان معرفي كنيد.”

به گزارش ايواره ، پس از تبريك براي استفاده جديد از “خانه پدر جلال آل احمد” و درگيري كه مقامات ميراث فرهنگي در آن زمان براي انتخاب خانه “باستان شناسان” در خيابان خيام ، كوچه اصلي كاركنان و دهانه اي داشتند كه براي آن آنها حتي هفته اي يك يا دو روز در هفته خانه را براي فعاليت باز نگه داشتند و سرانجام صداها به خواب رفتند و شكست طرح – همانطور كه باستان شناسان پيشگام در روز افتتاحيه پيش بيني كردند – خانه هر فكر را خالي كرد ؛ مدتي بعد ، صحبت از تبديل خانه به پناهگاهي براي معتادان ، خوابيدن و تبديل مكان به زباله داني بود. آنها رفته اند

با اين وجود متوليان صندوق احيا معتقدند طبق قانون ، حفاظت از اين بناي تاريخي تا زمان انتقال كامل آن به كاربر ، بر عهده ميراث فرهنگي استان تهران است ، اين اداره كل متولي آثار تاريخي پايتخت است. اما از اين نظر به نظر خوب نرسيدند ، تا اينكه سرانجام با ورود سرمايه گذار كه صندوق احيا useful آن را مفيد مي داند ، اميدها براي ساماندهي مجدد اين خانه تاريخي افزايش يافته است.

طرحي ويژه براي احياي خانه اي كه گويا باستان شناسان مالك آن بوده اند

اكنون ، به نقل از پايگاه خبري سبطا ، سيده محبوبه كاظمي دولابي – سرمايه گذار برنده حراج اين بناي تاريخي – كه خود را “دغدغه كاربلد” در زمينه ميراث فرهنگي مي داند و نه سرمايه گذار ، براي احياي اين امر برنامه ويژه اي دارد. يادبود و ارائه گزارش هاي ملي و بين المللي.

وي با اشاره به اينكه طي دو هفته آينده اين اثر تاريخي را دريافت مي كند ، مي گويد: “با توجه به كاربري تعيين شده توسط اين صندوق رنسانس ، كه فرهنگي ، هنري و آييني است ، ما برنامه مرمت ، احيا و عمل “. در واقع ، ما جنبه گردشگري همراه با جنبه هاي فرهنگي ، هنري و آييني را براي اين بناي تاريخي برجسته كرده ايم.

وي يكي از مهمترين اهداف خود در احياي خانه پدري جلال را ارائه بهترين حالت ملي و بين المللي اين كشور عنوان كرد و افزود: در اين راستا سعي داريم تاريخ ، تاريخ بنا و شخصيت برجسته آن مانند حاج سيد احمد طالقاني ، جلال آل احمد و معرفي شمس آل احمد به ايرانيان و جهان.

كاظمي با اشاره به درك حساسيت و نگراني دوستداران ميراث نسبت به سرنوشت اين بناي تاريخي ، مي گويد: برخي افراد فقط نگران ميراث فرهنگي هستند و فقط شكايت مي كنند اما فقط نگراني كافي نيست ، اما ما به مردم احتياج داريم. در اين راستا نبايد از نقش دولت و وزارت ميراث فرهنگي و صندوق احيا غافل شد ، مرمت و بازسازي خانه پدري جلال يك پروژه جدي است و بار آن فقط به دوش سرمايه گذار نيست.

وي با تأكيد بر اينكه شخصي كه در زمينه ميراث فرهنگي در شرايط كنوني اقتصادي و فرهنگي سرمايه گذاري مي كند ، نگران اين حوزه است ، ادامه مي دهد: اگر هدف ما سود اقتصادي بود ، بايد به دنبال حفظ سرمايه و حضور در ساير بازارهاي سرمايه باشيم ، اما نگراني ما حفظ ميراث فرهنگي هستيم و وارد اين حوزه شده ايم. بنابراين موضوع منافع اقتصادي در احياي خانه پدري جلال منتفي شده است ، اما ما مي خواهيم يك حركت فرهنگي م effectiveثر داشته باشيم.

وي با تأكيد بر اينكه دلسوزان فرهنگ و متوليان امر بايد مسئوليت كامل اين منطقه را به عهده بگيرند ، بر لزوم حمايت قوي دولت و ميراث فرهنگي براي احياي مجدد خانه تأكيد كرد.

“خانه جلال پادري” يكي از بناهاي تاريخي و فرهنگي دوره قاجار است و متعلق به آيت الله حاج سيد احمد طالقاني (آل احمد) از علماي معروف و تأثيرگذار تهران است. اين خانه در زمان خود به محلي براي تجمع علما و روحانيون در تهران و محلي براي برگزاري جلسات مخفي عليه سياستهاي ظالمانه استبداد رضا شاهي تبديل شده بود. روزه داري و قرائت قرآن و مجالس عزاداري توسط هيئت هاي مذهبي نيز از جمله برنامه هاي منظم اين خانه بود. اين اثر تاريخي در سال 1308 به طور كامل بازسازي شد. جلال آل احمد در سال 1310 ، در سن 8 سالگي به اين خانه منتقل شد و تا 17 سالگي در آنجا حضور داشت. در اكتبر 1983 ، اين اثر تاريخي به عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيد.

در سال 1985 ، سازمان ميراث فرهنگي آن زمان خانه را به دست آورد تا پس از مرمت از آن استفاده صحيح شود. اما سو the استفاده از اين ساختمان به اين معنا بود كه هيچ كس حاضر به احياي آن نبود ، علي رغم چندين درخواست براي جذب سرمايه گذار ، تا اينكه سرانجام در سال 1991 به عنوان “خانه باستان شناسان ايران” افتتاح شد ، اما حتي اين عنوان نيز نمي توانست زندگي را به اين خانه آورد. قرار است تا امروز ، بنا به گفته سرمايه گذار آن ، اين بناي تاريخي كاربرد فرهنگي ، هنري و آييني داشته باشد.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
سرمايه‌گذار در راه خانه پدري جلال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.