پشت پرده جنايات خانوادگي – دنياي 77

بهترين اخبار و اطلاعات جامع لوازم خانگي را در اينجا بيابيد

پشت پرده جنايات خانوادگي – دنياي 77

۷ بازديد

بابك به پرونده قتل خرمدين اشاره كرد كه منجر به افشاي قتل خواهر و داماد اين خانواده شد ، يك آسيب شناس در حال بررسي ريشه هاي جرم داخلي. گللامرضا عليزاده در مصاحبه با دنياي 77 گفت ، در Homesides and Family Crime Analysis ، وي گفت: در پرونده هاي آسيب اجتماعي متغيرهاي متنوعي وجود …

پشت پرده جنايات خانوادگي – دنياي 77 https://d77.ir/پشت-پرده-جنايات-خانوادگي-دنياي-77/ دنياي 77 Thu, 20 May 2021 03:57:36 0000 حوادث و رويداد https://d77.ir/پشت-پرده-جنايات-خانوادگي-دنياي-77/ بابك به پرونده قتل خرمدين اشاره كرد كه منجر به افشاي قتل خواهر و داماد اين خانواده شد ، يك آسيب شناس در حال بررسي ريشه هاي جرم داخلي. گللامرضا عليزاده در مصاحبه با دنياي 77 گفت ، در Homesides and Family Crime Analysis ، وي گفت: در پرونده هاي آسيب اجتماعي متغيرهاي متنوعي وجود …

بابك به پرونده قتل خرمدين اشاره كرد كه منجر به افشاي قتل خواهر و داماد اين خانواده شد ، يك آسيب شناس در حال بررسي ريشه هاي جرم داخلي.

گللامرضا عليزاده در مصاحبه با دنياي 77 گفت ، در Homesides and Family Crime Analysis ، وي گفت: در پرونده هاي آسيب اجتماعي متغيرهاي متنوعي وجود دارد كه هر يك از آنها بخشي از معماي جرم اجتماعي است. در واقع ، مي توان گفت كه گاهي اوقات چندين متغير و نسبت آنها در كنار هم منجر به جرمي مي شود همانطور كه در مورد خانواده خرمدين مشاهده كرديم.

وي ادامه داد: “وظيفه جامعه شناسان و آسيب شناسان در اين شرايط شناسايي تغييرات اجتماعي و بررسي حوزه هاي نفوذ در هر يك از اين موارد است.” بايد ديد چه عواملي باعث مي شود والدين فرزندان خود را بكشند و آنها را به طرز وحشتناكي تحريف كنند way اينها موارد مهمي هستند كه نبايد ناديده گرفته شوند.

اين آسيب شناس اين رفتارها را متاستاز براي سرطان در بدن انسان توصيف و بيان كرد: اين رفتارها ناشي از تجمع متغير و وقايع ناگهاني است.

وي با اشاره به آمار قتل هاي خانگي در كشور گفت: ما مشاهده كرديم كه تعداد زيادي از قتل ها در منابع رسمي مانند پليس و دادگستري مربوط به قتل هاي خانگي است. اين مركز تهديدي جدي براي سلامت كانون خانواده است و سازمانهايي كه از اين مركز حمايت مي كنند بايد اقدامي انجام دهند تا خانواده همچنان به عنوان يك محيط امن و مطمئن و محل امنيت و آسايش اعضاي خانواده ادامه يابد. خانواده به عنوان محلي عمل مي كند كه اعضاي خانواده در مواقع بروز مشكلات و پريشاني به آنها پناه مي برند و اعضاي ديگر از تمام منابع خود براي حل اين مشكل استفاده مي كنند. بنابراين ، نبايد اجازه داد كه خانواده ضعيف شود.

هفت دليل براي قتل خانوادگي

عليزاده علل پيدايش و تأثير قتل خانوادگي را توصيف مي كند و آن را به هفت عامل اصلي تقسيم مي كند: عوامل فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي ، اقتصادي ، رواني ، قانوني و خانوادگي ، اين عوامل منجر به قتل يا ساير خشونت هاي خانوادگي مي شود.

وي مسئله اول را به عنوان يك عنصر فرهنگي در نظر گرفت: “اين عوامل شامل شكاف نسلي ، درگيري و تضاد ارزشها در بين اعضاي خانواده است.” در حقيقت ، وقتي اعضاي خانواده مجبور مي شوند براي مدت طولاني و چندين سال در كنار هم بمانند. آنها بايد به ارزشها و اعتقادات يكديگر احترام بگذارند ، اما اگر اين مورد توجه نشود ، شكاف نسلي بين اعضاي خانواده بيشتر مي شود و طولاني شدن زندگي كودكان با والدين آنها حتي مي تواند منجر به اين درگيري جبران ناپذير شود.

اين آسيب شناس ادامه داد: در برخي از اين موارد پيشنهاد مي شود كه فرزندان استقلال خود را از خانواده مشروط از نظر ازدواج و تشكيل خانواده ايجاد نكنند و اگر تا سن پيري با خانواده زندگي مي كنند و اين مشكلات را دارند ، آنها را از محيط زندگي جدا كنيد. انجام دادن زيرا در اين شرايط ، عشق و علاقه كم كم به تحقير و نفرت تبديل مي شود و روابط حساس و دوست داشتني را در خانواده كم رنگ مي كند.

عليزاده افزود: درگيري مي تواند در انتخاب سبك زندگي و سبكي متفاوت از خانواده مشكل ايجاد كند ، به عنوان مثال ممكن است جوانان بخواهند تا نيمه شب تلويزيون تماشا كنند و والدين نيز صبح خيلي زود بخوابند. انتظارات والدين بيش از حد از فرزندانشان نيز به همان فرهنگ طبقاتي منتقل مي شود. بعضي اوقات والدين به دليل همين انتظار زياد و حتي در بعضي موارد حتي زبان داشتن با والدين با فرزندشان صحبت مي كنند و شكست خود را به گردن شخص ديگري مي اندازند. اين پديده اي است كه در آن والدين شكست فرزندان خود را ناشي از بي كفايتي و عدم كفايت آنها مي دانند و آنها را تحقير مي كنند و يا فرزندان خود را جدا از والدين مي خوانند.

به گفته مدرس اين دانشگاه ، تفاوت در نحوه گذراندن اوقات فراغت متفاوت والدين و فرزندان در خانواده مي تواند باعث ناراحتي هر دو طرف شود و باعث بروز مشاجرات و مشاجرات در خانواده شود.

اين آسيب شناس اجتماعي موضوع دوم را يك عامل اجتماعي دانست و گفت: اكنون تاج گسترش يافته است. اين مشكل مي تواند به يكي از دلايل تشديد اختلافات و درگيري هاي خانوادگي تبديل شود. شيوع اين ويروس بسيار بيشتر از قبل باعث متوقف شدن والدين و فرزندان و همچنين كودكان در خانه شده است. در اين شرايط ، همه از استرس رنج مي برند ، انتشار اخبار منفي در مورد اين بيماري در سراسر جهان و وضعيت جهان باعث كاهش لبه تحمل مردم مي شود و درگيري ها به دليل كاهش لبه تحمل افزايش مي يابد.

عليزاده افزود: بسياري از افراد به دليل كرونا كار خود را از دست داده اند. اين افراد ديگر درآمدي ندارند و طبيعي است كه هر شهروندي وقتي مي بيند تعادلي بين اهداف اجتماعي و ابزار دفع وي وجود ندارد و چنين حوادثي بيشتر در محيط خانه اتفاق مي افتد ، پرخاشگر و خشن باشد. در اين شرايط دولت نياز دارد تا حمايت اجتماعي كافي از خانواده ها ، بدون برخي از مسئوليت هاي آنها در قبال مردم ، فراهم كند.

وي عوامل اقتصادي را از ديگر عوامل برشمرد و گفت: بيكاري و ناتواني در درآمد فرزندان منجر به وابستگي اقتصادي به والدين مي شود. حال يك فرد بيكار 40 ساله را تصور كنيد. والدين چنين افرادي اكثراً بازنشسته هستند و مشكلات مالي زيادي دارند ، حال اگر همين فرد بخواهد فقط ساندويچ بخورد ، چقدر بايد بپردازد و اين مشكل مي تواند بحران و استرس مضاعفي را در خانواده ايجاد كند و متعاقب آن ايجاد كند. دعوا و درگيري. وقتي خانواده اي از نظر مالي برخي از منابع را نداشته باشد و تحت فشار قرار گيرد ، اين فشار باعث درگيري مي شود و هر دو طرف فشار عاطفي به يكديگر وارد مي كنند.

به گفته عليزاده ، اين كشور داراي نابرابري اقتصادي شديد و چند ميليارد نفري است و اكثريت اين افراد داراي مشكلات اقتصادي شديدي هستند كه باعث ايجاد استرس در خانواده ها مي شود. در اين شرايط طرفين مي توانند يكديگر را تخريب و تحقير كنند و يكديگر را بخاطر ايجاد اوضاع بد اقتصادي در خانواده مقصر بدانند. در جامعه اي با نابرابري طبقاتي ، اين نابرابري وارد خانواده مي شود و حتي در صورت افزايش تنش و حتي افزايش سطح خشم ، منجر به جرم مي شود.

اين آسيب شناس اجتماعي مي گويد: تورم و تورم در جامعه لبه تحمل را كاهش مي دهد و تحريك پذيري عصبي را افزايش مي دهد و در نتيجه باعث افزايش تنش در بين اعضاي خانواده مي شود. تورم و گراني در جامعه ميزان تنش را افزايش مي دهد و وقتي فرزندان خانواده بزرگ مي شوند ، اختلافات لفظي و جسمي بين اعضاي خانواده را افزايش مي دهد.

عليزاده همچنين يكي از دلايل را دلايل سياسي عنوان كرد و گفت: تنش بين والدين يا فرزندان ، حتي بين دو فرزند ، به ويژه در شرايطي كه در خانواده بسيار تعطيل است ، چنين مشكلاتي را ايجاد مي كند. موافقت و مخالفت با نظرات فرزندان و والدين ، ​​بي احترامي به سلايق و اعتقادات سياسي ، اختلاف نظرها در مورد كشور و آينده آن ، مهاجرت و … از اين موارد است.

وي در تشريح مباحث مربوط به عوامل روانشناختي گفت: افسردگي ميزان تحمل افراد را كاهش مي دهد و در نتيجه پرخاشگري را افزايش مي دهد. ميزان خشونت در بخشي از جامعه ما بسيار زياد است و متأسفانه در فيلم هاي تلويزيوني كمتر به دلسوزي و محبت طرفين توجه مي شود. در خارج ، مردم رفتار خشونت آميز را مي بينيم. بنابراين وقتي لبه تحمل پايين مي آيد و اختلالات رواني افزايش مي يابد ، بايد انتظار مشكلات زيادي در روابط بين فردي را داشته باشيم.

اين استاد دانشگاه كاهش اعتماد اجتماعي به يكديگر و از بين رفتن اعتماد خانواده به يكديگر را كاهش تاب آوري ذهني افراد در محيط خانواده عنوان كرد و گفت: اين اتفاقات در نهايت منجر به بيماري روحي و حتي جسمي خواهد شد.

عليزاده همچنين به دلايل قانوني به عنوان ششمين عامل قانوني اشاره كرد و افزود: دلايل قانوني از جمله انتقام نگرفتن از پدر در صورت قتل فرزند و مجازات والدين براي فرزندان به دليل چنين مواردي مي تواند مجازات بيشتري باشد.

وي آخرين دلايل شرافت و وضعيت خانوادگي را عنوان كرد و گفت: “اين رفتار عمدتا در مورد دختران يا پسران كه رفتار آنها با معيارهاي اجتماعي يا خانوادگي مطابقت ندارد مورد استفاده قرار مي گيرد. متأسفانه اقوام و قبايل نيز خشونت را تأييد كرده اند. و قتل هاي ناموسي. ”

اين آسيب شناس اجتماعي با اشاره به پرونده خانواده خرمدين گفت: در اين پرونده والدين به يك يا چند دليل توانستند اين جرم را عليه دختر ، داماد و پسر خود انجام دهند. با اين حال ، چون پرونده هنوز به اتمام نرسيده است ، ممكن است زوجين با تشخيص پزشكي قانوني داراي اختلال رواني باشند كه بايد توسط روانشناسان بررسي شود.

به گزارش دنياي 77 ، بابك خرمدين يك كارگردان سينما بود كه صبح يكشنبه ، اول ماه مه ، جسد مثله شده خود را از يك زباله در شهر اكباتان كشف كرد. روز بعد ، والدين اين كارگردان 47 ساله سينما بدون هيچ گونه ابراز پشيماني به جرم خود اعتراف كردند. جامعه شوكه شد وقتي پدر بابك خرمدين شامگاه سه شنبه ، اول ماه مه ، با درگيري همسرش به دو جنايت ديگر اعتراف كرد و گفت كه او داماد خود را در سال 1990 و 1999 كشته است و او دختر بابك را چپ كرده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.